.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوادلاریجانی: هاشمی شخصیتی بزرگ با اشتباهات بزرگ
جوادلاریجانی: هاشمی شخصیتی بزرگ با اشتباهات بزرگ

جواد لاریجانی شنبه شب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخنرانی کرد .

، اهم موضوعات مطرح شده در سخنرانی وی طبق گزارش مهر به شرح زیر است:

* آیت الله هاشمی رفسنجانی چهره ای بزرگ با اشتباهات بزرگ است.البته باید از اشتباهات بزرگان نیز با اغماض عبور کنیم .ما نمی خواهیم هاشمی را از دست بدهیم.
* سیبل حرکات تهاجمی استقلال ایران است و ما وظیفه داریم به این تهاجمات یک نه بزرگ بگوییم.
* حتی اگر با هم دعوا داریم اما باز همه معتقدیم که نباید زیر بلیط غرب برویم و مقدم بر اصلاح بین خود ما باید مرزمان را با غرب مشخص کنیم و وسط دعوا احتیاج به شکلات و شربت نداریم بلکه مهم این است که در مقابل تهاجم پای استقلال خود بایستیم.
* هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در وقایع بعد از انتخابات خوب عمل نکردند و برخی اصلاح طلبان باعث فتنه شدند و برخی اصولگرایان نیز لغزیدند و نتوانستند واقعیت را تشخیص دهند و دچار اشتباه شدند.
* هنوز 22 بهمن نرسیده اما دلارهای آمریکا خوب رسیده و هفته گذشته 10 تا 15 سایت تاسیس شده که همه در حال شعار دادن هستند.
* ویژگی بازرگان این بود که اهل نفاق نبود اما اینکه برخی بگویند به قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد دارند و همه امکاناتشان را علیه ولایت فقیه و در راه اسلام زدایی بکار بگیرند ، عملی منافقانه است.
* کسی که اعتقادی به ولایت فقیه و قانون اساسی آن ندارد حق ندارد در این نظام وارد یک رقابت انتخاباتی شود .
* لازم نیست افراد توبه نامه بنویسند و ته دلشان دنبال مسیر خود بروند بلکه مردم انتظار دارند که افراد با آنان صادقانه سخن بگویند.
* من هاشمی را خوب می شناسم، انسان بسیار پیچیده ای است و از شخصیت های بزرگ انقلاب است و خدماتش برای انقلاب رکورد بالایی دارد اما انسانهای بزرگ خطاهایشان نیز بزرگ است.
* سه خطای بزرگ هاشمی رفسنجانی اینهاست: 1-هاشمی رفسنجانی حزب کارگزاران را راه اندازی کرد و دوم خرداد را به راه انداخت . دوم خرداد بدون هاشمی امکانپذیر نبود.

2-خطای دیگر هاشمی رفسنجانی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بود.

3- ابتدا هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که در انتخابات هرکسی غیر از احمدی نژاد پیروز شود اما بعد تن به این منطق داد که احمدی نژاد به هر قیمتی نباید رئیس جمهور شود که بزرگترین اشتباه استراتژیک هاشمی همین بود.

* نوع تبلیغات هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری اشتباه بود. به عنوان مثال آن صحنه ای که یک دختر جوان در کنار هاشمی نشسته بود و هاشمی در واکنش به سخنان او اشک می ریخت تیپ هاشمی نبود و این صحنه ها را به او تحمیل کرده بودند
* مرعشی در تلویزیون گفت: قیافه احمدی نژاد به ریاست جمهوری نمی خورد در حالی که احمدی نژاد انسانی فوق العاده باهوش و زیرکی است و از همین حرف استفاده کرد و در سیما خطاب به مردم گفت قیافه من به نوکری که می خورد و مردم نیز دیدند حرف خوبی می زند.
* در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شخصیتی به بزرگی هاشمی رفسنجانی نادر و ممکن است به دو یا سه نفر محدود باشد، گفت: البته انقلاب قائم به شخص نیست.
* هاشمی هنوز می تواند برای انقلاب خدمت کند و من این را از نوع روابط رهبری و هاشمی می گویم و این استدلال که ما باید با هاشمی به هر شکلی مخالفت کنیم غیر اصولی است.
* اقدامات هاشمی را در انتخابات ریاست جمهوری باطل و حمایت او را از فتنه سبز اشتباه می دانم و ای کاش این شخصیت بزرگ این اشتباهات بزرگ را نمی کرد.
* وقایع کهریزک و کوی دانشگاه بسیار زشت بود به همین دلیل به محض اینکه گزارش بازداشتگاه کهریزک به رهبری رسید ایشان فرمودند همین الان این بازداشتگاه تعطیل شود و اگر جا ندارید همه را آزاد کنید.
* مجلس در ماجرای کهریزک گول خورد چرا که برخی سعی کردند با بزرگ کردن مسئله کهریزک، مسئله اصلی یعنی اقداماتی که بعد از انتخابات صورت گرفت پوشانده شود.
* هدفمند کردن یارانه ها را هاشمی رفسنجانی در مجلس چهارم عینا مطرح کرده بود و ما در مرکز پژوهشها ماهها روی آن بحث کردیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.